divendres, 15 d’abril del 2016

Gurusina

Increíble estic a Gurusina, un dels tres pobles que conserven les cases tradicionals a prop de Bajawa, i he participat en una gran festa prèvia al casament.
He arribat en moto, sola, la noia que m'acompanyava ha canviat de plans a darrera hora. Deseguida m'han allotjat en una de les cases tradicionals i m'han dit que podia anar a la festa. No hi ha pas cap mes turista al poble.
Pel que m'han pogut traduir la festa ha començat amb un parlament explicant la tradició que venia dels seus avantpassats en que el nuvi oferia un búfal a la família de la noia. Tot seguir han portat un búfal al pati i l'hi han tirat una palangana d'aigua al damunt.
Despres han sacrificat un porc.
Han servit una panera d'arròs amb coco per cadascú i aigua o una beguda alcohòlica local feta a partir de polpa de palmera.
L'arròs estva molt bo.
Al cap de més d'una hora en que la gent parlava, han servit arròs amb talls de porc.
He xerrat amb dues noies que parlavan una mica d'anglès i he intercanviat alguna paraula en indonesi per part d'ells i anglès per part meva. Tothom ha estat molt amable i m'han donat les gracies per assistir a la festa.
Homes i dones anàven amb en vestit tradicional, o sia una faldilla llarga i estreta.
El poble és molt maco, amb cases de palla i fusta, amb lloc per reunirse, per parlar els dirigent i per honrar els avantpassats 



La sortida de la festa



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada